Na stronie wnetrzadomow.pl mogą występować wpisy o charakterze reklamowym.

Briggs & Stratton po sezonie

Regularna konserwacja silnika Briggs & Stratton zwiększa jego moc, zmniejsza zużycie paliwa nawet o 30% i redukuje wydalanie substancji szkodliwych o 50% – warto o tym pamiętać nie tylko w trakcie sezonu, ale również jesienią, gdy jesteśmy już po ostatnim w roku koszeniu trawy.

Zanim nadejdą ostatnie dni prac pielęgnacyjnych w przydomowych ogrodach, warto pomyśleć o przygotowaniu kosiarki spalinowej do zimowej przerwy. Dobrze potraktowany silnik kosiarki odwdzięczy się z pewnością bezawaryjną pracą i długą żywotnością, nie wspominając o wcześniej wymienionych korzyściach.
Dla własnego bezpieczeństwa, przed rozpoczęciem wszelkich prac konserwacyjnych, upewniaj się ZAWSZE, że przewód od świecy zapłonowej jest odłączony!
Należy pamiętać, że kosiarki spalinowe powinny być konserwowane zgodnie z instrukcją obsługi dla danej kosiarki, gdyż sposób, w jaki się to robi, może być różny dla urządzeń różnego typu.
1. Usuń/ wypal paliwo i ewentualnie nalej świeże z dodatkiem stabilizatora na czas przechowywania. Po wypaleniu paliwa do końca można też pozostawić układ paliwowy pusty. Jeśli jest już chłodno, trzeba wstawić kosiarkę po zgaśnięciu silnika do suchego pomieszczenia zanim ostygnie, co zapobiegnie skraplaniu się pary wodnej na częściach metalowych całego urządzenia, także wnętrza gaźnika.
2. Oczyść lub wymień filtr powietrza na nowy. Nie czyść filtra sprężonym powietrzem, może to spowodować jego trwałe uszkodzenie i przepuszczanie zanieczyszczeń do wnętrza silnika!
3. Wymień olej na nowy. Podczas pracy silnika olej traci swoje właściwości, jednocześnie zbiera osady i zabrudzenia – jest to normalny proces. Pozostawienie takiego oleju w silniku może spowodować odkładanie się zanieczyszczeń na ściankach i elementach wewnętrznych silnika – dlatego warto wymienić olej na nowy zaraz po sezonie. W silnikach Briggs&Stratton jest możliwa i dozwolona opcja usuwania/wylewania zużytego oleju poprzez wlew oleju lub odessanie specjalną pompką, nie tylko korkiem spustowym w misce olejowej. UWAGA: najnowsze modele silników mogą być produkowane bez korka spustowego oleju. W takim przypadku wylewanie zużytego oleju następuje przez wlew lub odessanie specjalną pompką.
4. Warto też zakonserwować wnętrze silnika: wykręcić świecę zapłonową (przy okazji wymienić na nową), wstrzyknąć do cylindra 5-10 cm3 czystego i świeżego oleju silnikowego, wkręcić świecę i obróci
powoli kilka razy wałem silnika bez jego uruchamiania. Olej będzie pokrywał ścianki cylindra i tłoka, przeciwdziałając korozji i zablokowaniu pierścieni tłoka. Przy pierwszym uruchomieniu na wiosnę, olej wypali się po kilkunastu sekundach (może pojawić się dym z tłumika, szybko zanikający), i silnik będzie dalej pracował normalnie.
4. Oczyść wentylator i obudowę wentylatora/ silnika ze ściętej trawy, nagromadzonej tam w czasie sezonu. Czynność ta jest często zaniedbywana, a pozostawienie tego miejsca brudnego powoduje zatykanie żeber chłodzących i otworów wentylacyjnych silnika (w niektórych modelach jest tzw. wirująca siatka z małymi otworami). W konsekwencji nastąpi przegrzanie silnika, spadek mocy, nawet zatarcie silnika. Ponieważ do tej czynności trzeba zdemontować osłonę górną, blaszaną osłonę właściwą z rozrusznikiem linkowym – zalecamy wykonać to w Autoryzowanym Serwisie Briggs&Stratton. Uwaga – jeżeli chcesz to wykonać we własnym zakresie, mogą być potrzebne klucze w rozmiarach wg SAE, czyli tzw. calowe. Użycie kluczy metrycznych spowoduje uszkodzenie śrub i nakrętek !
5. Dokładnie oczyść kosiarkę od spodu, oczyść kanał wlotu ściętej trawy do kosza, wyczyść kosz oraz oddaj nóż tnący do ostrzenia i wyważenia. Podczas czyszczenia kosiarkę można pochylać tylko do tyłu, świecą do góry- np. zablokować tzw. rączki na poziomie podłogi, kładąc na nich coś cięższego niż kosiarka.
6. Jeżeli kosiarka posiada napęd, sprawdź stan paska napędowego. Jeżeli jest postrzępiony lub obrócony – wymień na nowy.
7. Kosiarka powinna być przechowywana w suchym i wentylowanym pomieszczeniu. Powinna stać zawsze w pozycji roboczej, czyli poziomo, w przeciwnym razie może dojść do zalania filtra powietrza lub wycieku oleju do tłumika. Po ostygnięciu silnika, możesz przykryć kosiarkę pokrowcem – kurz będzie miał ograniczony dostęp do silnika.
8. Jeżeli wykonałeś wszystkie powyższe czynności – na wiosnę wystarczy wlać świeże paliwo, i kosiarka będzie od razu gotowa do pracy !
Użytkownicy kosiarek z silnikiem Briggs&Stratton z technologią INSTART nie muszą martwić się dodatkowymi zaleceniami. Akumulator jest pogodoodporny, bez uszczerbku może stać nawet na deszczu lub śniegu – sugerujemy jednak, aby przechowywać go w suchym miejscu. Może on również pozostać w silniku. Jedyne, co może mu się przytrafić, to rozładowanie. Wiosną wystarczy go naładować przez 60 minut, co daje nam minimum 75 uruchomień lub przez 10 minut i mamy minimum 20 uruchomień. Nic prostszego!
Efekty prawidłowej obsługi:
– wydłużenie żywotności silnika
– zmniejszenie zużycia paliwa nawet do 30%
– zmniejszenie emisji szkodliwych spalin nawet do 50%
www.briggsandstratton.com.pl
www.silnikmaznaczenie.pl
Zapraszamy na Facebooka: Zielony Trawnik z Briggs & Stratton
Pobierz naszą bezpłatną aplikację: ZIELONY TRAWNIK dostępną w Google Play i App Store.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *