Na stronie wnetrzadomow.pl mogą występować wpisy o charakterze reklamowym.

Najlepszy silnik do Twojej kosiarki

Łatwość i skuteczność koszenia trawy nie jest związana z pojemnością silnika i ilością koni mechanicznych, ale przede wszystkim z wartością maksymalnego momentu obrotowego silnika Twojej kosiarki. Im większy moment obrotowy, tym większe sukcesy w koszeniu wysokiej i gęstej trawy. Przy tej samej ilości obrotów na minutę – 3060 – wszystkie silniki Briggs & Stratton serii 450, 500, 550, 625, 650, 675, 700, 825, 850, 875 osiągają różny maksymalny moment. Zaczyna się od 6.1 Nm w modelu serii 450, potem stale rośnie w kolejnych seriach, by w modelu serii 875 osiągnąć aż 11.9 Nm. Jeżeli kosisz rzadko i Twój trawnik nie przypomina kortów w Wimbledon, zdecyduj się na silniki z maksymalnym momentem obrotowym. Dadzą radę największym chaszczom, bo tu liczą się nie tylko ogrodnicze zdolności, ale przede wszystkim jakość sprzętu.

Nowa era – nowy standard

Firma Briggs & Stratton wprowadziła właśnie nową linię małych silników górnozaworowych (OHV) z pionowym wałem do kosiarek SERIES 400 i 500. Nowe silniki zastąpią dolnozaworowy model 9 i 10, który od połowy lat 50-tych sprzedał się w imponującej ilości 150 mln sztuk! Takim wynikiem nie może pochwalić się żadna inna firma na świecie, tym bardziej, że silnik ten miał opatentowany (jako pierwszy na świecie silnik do kosiarki) jednorodny aluminiowy cylinder odlany z kadłubem silnika. Od tego czasu kosiarki stały się zdecydowanie lżejsze, bowiem poprzednio kadłuby silników odlewano z ciężkiego żeliwa. Pielęgnacja trawnika stała się przyjemniejsza i lżejsza, a trwałość rozwiązań spowodowała, że główne założenia konstrukcji i kształtu silnika przetrwały ponad 50 lat.

Aby godnie zastąpić tak znakomity silnik, firma Briggs & Stratton wprowadziła na rynek nowe silniki górnozaworowe OHV (technologia OHV – Over Head Valve, rozrząd górnozaworowy z wałkiem rozrządu w kadłubie silnika). Silniki takie charakteryzują się mniejszym apetytem na paliwo, mniejszym zużyciem oleju, a przede wszystkim łatwiejszym dostosowaniem konstrukcji do aktualnie obowiązujących norm ochrony środowiska. Jednocześnie dokonano kilkunastu ulepszeń, powodujących np. zmniejszenie wysiłku przy uruchamianiu linką rozrusznika (nowy kształt zabieraków rozrusznika, system ReadyStart®, gaźnik pływakowy i mechaniczny regulator obrotów). Wszystkie nowe silniki OHV 400 i 500 SERIES™ wykonane są w technologii E-SERIES™ – to zobowiązanie Briggs & Stratton do utrzymania poziomu o 25% poniżej obowiązujących Europejskich Standardów Emisji Spalin. Pokazuje to, że nowe silniki są jeszcze bardziej przyjazne środowisku, a Briggs & Stratton pozostaje wciąż numerem 1 na świecie w dziedzinie małych silników spalinowych.

Briggs & Stratton radzi i przypomina…

Rozruch za pierwszym razem

Zanim wyjedziesz z kosiarką na trawnik po raz pierwszy w sezonie, wykonaj kilka prostych czynności, które zwiększą moc Twojego silnika oraz zmniejszą zużycie paliwa aż o jedną trzecią.

Dla własnego bezpieczeństwa, przed rozpoczęciem wszelkich prac konserwacyjnych, upewniaj się zawsze, że przewód od świecy zapłonowej jest odłączony. Rozpocznij od paliwa. Bez dodanego stabilizatora, ma ono tylko 30 dniową trwałość, więc, jeżeli nie wypaliłeś go do końca przed zimą, zdążyło się rozwarstwić i nie nadaje się do użytku. Usuń stare paliwo, wlej nowe z dodatkiem stabilizatora. W ten sposób przedłużysz jego trwałość z 30 dni nawet do 24 miesięcy. Sprawdź poziom oleju, jego kolor i konsystencję, a jeżeli nie wymieniłeś oleju po zakończeniu sezonu – zrób to teraz. Oczyść, lub w razie potrzeby, wymień filtr powietrza, a świecę zapłonową wymień na nową. Szczotką usuń resztki starej trawy spod obudowy i, by mieć 100% gwarancji udanego sezonu, oddaj nóż do ostrzenia i wyważenia w najbliższym autoryzowanym serwisie.

Wymień olej na nowy

W ten sposób wydłużysz żywotność silnika, zmniejszysz zużycie paliwa nawet do 30% i ograniczysz emisję szkodliwych spalin. W silnikach Briggs & Stratton istnieje możliwość usuwania zużytego oleju nie tylko korkiem spustowym w misce olejowej, ale bezpośrednio przez wlew. W tym celu usuń – bezwarunkowo i koniecznie – paliwo ze zbiornika, a najlepiej zaczekaj do momentu, gdy silnik zatrzyma się z powodu pustego zbiornika. Zabezpiecz teren wokół kosiarki nieprzepuszczalnym materiałem, by olej nie dostał się do ziemi, i odkręć korek wlewu oleju. Postaw obok kosiarki pojemnik, do którego przelejesz zużyty olej i przechyl ją na bok do momentu, aż olej zacznie się wylewać z miski. Zlej całość, zabezpiecz i oddaj do specjalnego punktu utylizacji. Tę czynność wymiany oleju powinieneś powtarzać co 25 do 50 godzin efektywnej pracy silnika lub raz w sezonie.

Zabierz kosiarkę w podróż

0906-13-218 Zdarza się czasem, że istnieje konieczność zapakowania kosiarki do bagażnika i podjechania z nią w inne miejsce. Kosiarki dobrze znoszą transport, więc nie ma problemu, ale tylko pod warunkiem, że zadbasz o jej i swoje bezpieczeństwo. Rozpocznij od opróżnienia baku lub szczelnego zamknięcia zaworu paliwa, jeżeli masz taki w wyposażeniu. Wychlapujące się paliwo może zalać filtr powietrza i świecę, a ulatniające się opary doprowadzić do zatrucia lub pożaru. Zadbaj o to, nawet jeżeli planowana podróż nie jest długa. Transportowana w samochodowym bagażniku kosiarka powinna stać w pozycji roboczej, czyli dotykać stabilnie 4 kołami podłoża. Jeżeli pojemność bagażnika Twojego auta uniemożliwia taką pozycję, maksymalny, bezpieczny kąt nachylenia nie powinien przekraczać 20 stopni. Upewnij się także, czy fajka od świecy zapłonowej jest zdjęta, a silnik ostudzony do temperatury otoczenia.

Pamiętaj! Zawsze postępuj zgodnie z Instrukcją Obsługi Silnika.

Nie wiesz jak serwisować swój silnik? Zajrzyj tutaj:

http://wnetrzeiogrod.pl/informacje/ogrod-i-otoczenie/nie-wiesz-jak-serwisowac-swoj-silnik.html

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *