Marka dobrze osadzona w świadomości -Fischer
Grupa fischer zdobyła nagrodę German Brand Award 2020 w aż pięciu kategoriach, w tym złotą nagrodę w kategorii Social Media. Doceniono nową gamę NO TOOLS, JUST HANDS, eventy fischer TourTruck oraz kampanię dedykowaną nowym śrubom do betonu. Jury odznaczyło firmę fischer tytułem jednej z najlepszych marek w branży „Building & Elements”.
„Marketing ma ogromne znaczenie dla naszej firmy” – mówił dyrektor generalny firmy fischer Marc-Sven Mengis. „Ciągle szukamy nowych sposobów skutecznego dotarcia do klientów, a tym samym osiągania sukcesów handlowych. Pięć nagród zdobytych podczas German Brand Award honoruje zaangażowanie naszych pracowników i jest dla nas potwierdzeniem kontynuacji naszego innowacyjnego kursu”.
Marc-Sven Mengis, dyrektor generalny firmy fischer (w środku), a także Jens Zimmerlin, dyrektor ds. Zarządzania produktami chemicznymi w firmie fischer (po lewej) oraz Volker Amann, dyrektor działu marketingu międzynarodowego w firmie fischer (po prawej), podczas gali German Brand Award, prezentujący jabardziej prestiżową złotą statuetkę w kategorii Media społecznościowe. Zdjęcie: fischer
Marka fischer zwyciężyła w kategorii „Building & Elements” w konkursie „Excellent Brands”, co czyni ją jedną z najlepszych marek produktowych i korporacyjnych, branży budowlanej. Firma zdobyła także złotą nagrodę w kategorii „Doskonałość w strategii marki i kreacji – komunikacja marki – media społecznościowe”, osiągając jedną z najwyższych ocen całego konkursu.
Komisja konkursowa German Brand Award 2020 otrzymała w sumie 1200 zgłoszeń z 14 krajów. Tylko 47 projektów i marek otrzymało nagrodę, z czego 22 zostały zaprezentowane w ramach konkursu „Excellence in Brand Strategy and Creation”. Jury wysoko oceniło wszechstronną strategię marki, która zaowocowała szerokim dotarciem do klientów, przy jednoczesnym utrzymaniu spójnego wizerunku marki: pod względem wizualnym jak i promowanych treści.
Wartości korporacyjne, takie jak nowoczesność i dynamizm, jasno wynikają z prowadzonej komunikacji; tak samo jak aspekt marki fischer, prowadzący do znaczących więzi emocjonalnych z brandem.
Jury konkursowe uzasadniając swój wybór
W dalszej części uzasadnienia Jury, mogliśmy przeczytać, iż marka fischer prezentuje obecnie profesjonalny, współczesny wizerunek, który koncentruje się na grupie docelowej, jednocześnie wnosząc istotny wkład w dziedzinie brandingu pracodawców.
Grupa fischer wdraża nową strategię mediów społecznościowych od 2017 r. Strategia została już uruchomiona w 30 z 49 spółek zależnych. „Profile naszych sześciu kanałów oraz blog fischer, planowanie treści i formatu multimediów oraz wizerunek naszej marki od tego czasu zyskały na spójności, rozpoznawalności marki i jej wpływie”, mówi Volker Amann, dyrektor działu marketingu międzynarodowego w firmie fischer. „Możemy teraz bezpośrednio docierać do klientów końcowych, poszerzając ten zasięg, pozyskując jednocześnie nowe informacje o ich potrzebach i zainteresowaniach poprzez komunikację z użytkownikami”.
Firma fischer otrzymała także nagrody w trzech dodatkowych kategoriach, co potwierdza wszechstronny, bardzo wysoki poziom kompetencji w zakresie zarządzania marką. Niezależny panel ekspertów co roku ocenia unikalne marki i firmy za nimi podczas niemieckiej nagrody Brand Brand. Nagroda została zainicjowana przez German Design Council, niezależną i międzynarodową instytucję promującą publiczne postrzeganie designu. Nagroda jest wręczana przez Niemiecki Instytut Marki.